duminică, 30 octombrie 2011

"Tort la frigider"




- o forma de tort (sau o cratita de 3 litri) se tapeteaza cu folie transparenta

- se aseaza un strat de fructe din compot scurse bine (eu am ales un amestec de fructe) si ACUM abia ne apucam de crema

- preparam 2 plicuri de frisca de la dr. Oetker conform instructiunilor de pe plic

- 400 de gr de iaurt cu fruce (eu am ales de mango si caise) se amesteca cu 250 gr zahar pudra


- 4 plicuri de gelatina de la dr. Oetker se prepara in felul urmator: se amesteca cu 250 ml apa rece si se lasa la inmuiat 10 minute; dupa cele 10 minute se pune vasul pe aburi si se amesteca pana la dizolvarea completa. Aveti grija sa nu fiarba! Am simtit nevoia sa va explic in amanunt, pentru ca primul meu tort diplomat a fost un esec! :)

- amestecam frisca, iaurtul si gelatina usor si turnam jumatate din cantitatea de crema peste fructe


- in zeama de la fructe inmuiem piscoturile (~ 400 g in total) si asezam un strat frumos peste crema



- turnam restul de crema, punem restul de fructe, mai punem un strat de piscoturi si adunam folia care atarna pe margini, peste piscoturi




- mai punem o folie si dam la frigider pentru minim 4 ore (eu l-am lasat peste 24 de ore!)

A doua zi am desfacut foliile ...
- am pus tava pe care urma sa-l ornez peste el ...
- si am intors rapid; am scos forma de tort si am indepartat foliile
- cu ajutorul unui gem de portocale, am lipit pe margini piscoturi ... apoi le-am legat frumos cu o funda rosie ...



A iesit frumos si ... nemaipomenit de bun! Am asteptat cu nerabdare sa-l gust si am regretat enorm ca n-am fost inspirata sa-l incerc asta vara. Este tortul perfect pentru o duminica fierbinte, de vara ... e usor si racoros si, cu exceptia Maiei :), a fost  pe gustul tuturor ! Pentru Maia a fost cel mai rau tort pe care l-am facut eu :))) deh ... fara ciocolata ...

Cateva sectiuni pentru curiosi :)

Sa ne fie de bine si ... LA MULTI ANI, Lenuta !!!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Multumim pentru reteta, trebuie incercat neaparat!
Arata super si sigur e delicios!

Ema

sarah spunea...

nu obisnuiesc sa folosesc creme sau prafuri de frisca la plic dar vad ca rezultatul este foarte fain si tortul se face foarte rapid.chiar arata super!
PS:imi mai trebuia niste ciocolata :))))),parerea mea de membra a grupului dependentilor de ciocolata anonimi

Ada spunea...

Cu mare drag, Ema !!! A fost delicios, merita incercat. te astept cu impresii dupa :)

Sarah, m-ai facut sa rad :)))) Poti servi cu un topping de ciocolata, ca sa scapi de cosmaruri :)) Sa stii ca nici eu n-am folosit plicuri pana acum, iar data viitoare vreau sa incerc sa inlocuiesc frisca aceea cu o frisca executata de mine - pariez ca nu poate fi decat mult mai buna :) (stiu, modestia ma omoara :)) ) - asa ca daca vrei, renunta la plicuri direct!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ce bine arata.Desigur este foarte bun.Te pup!